måndag 16 februari 2009

Så ligger det till

Bilder: Jörgen Auer
Det kryllar av bilder i datorn. De ligger sorterade i mappar.
Mapparna kan heta vad som helst. Som dans-klipp.
Klickar jag på dans-klipp kommer de här 36 bilderna upp.
Och klickar jag på nummer 27 av dem kommer den här bilden upp. Den visar danspedagogen och balettläraren Marlene Jacobsson när hon instruerar Irina och Alexander. Alexander tittar till synes rakt fram och vad vi inte ser är den spegel han har framför sig. I den ser han sig själv, Irina, Marlene, och kanske anar han sin framtid.
Vad han inte ser i spegeln är tre Corren-medarbetare. En av dem är jag. På väg att få till ett jobb jag kallar för dans-klipp och som mynnade ut i ett reportage om Marlene i Corren och flera bilder på Auerbloggen. Och naturligtvis det här inlägget som handlar om sig självt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken ordning du har på din dator! Kan inte du anordna en kurs? Jag vet minst en av dina kollegor som skulle behöva den kunskapen... :)

Auer sa...

Pelle är välkommen in till mig, när som helst.