tisdag 10 februari 2009

Med livet i behåll

Ibland när man ser tillbaka på sitt liv är man glad att man kommit undan med livet i behåll. Och att andra gjort det samma. Det här utdraget ur Sjörövar-nytt, 1993, visar mig (tv) från den tiden jag var Röde Willy och seglade med kapten Svarte Bill, alias Lollo Asplund, på eterhavet i barnradion. Varför jag visar klippet nu? För att det hänger i mitt arbetsrum. För att jag vill. För att pistoler är dumt, jättedumt. Fast vi var snälla pirater och Svarte Bill en riktig fegis. Visste ni för resten att Lollo varit lärare på Vifolkaskolan i Mantorp? Jo, han vikarierade där på 70-talet och bodde i kollektiv i Sya (det stora gula huset mitt i byn, som väl var rosa på den tiden). Våra vägar strålade samman på Corren där vi är kvar ännu. Och jag tror att Lollo fortfarande gör Svarte Bill ibland. Men mina dar som Röde Willy är över. Tror jag.

Inga kommentarer: