tisdag 17 februari 2009

Promenad till Holgerssons

Bilder: Jörgen Auer
Långpromenader är skönt. Men helst ska man komma någon vart, och så vill man vara välkommen.
Nej, det är inte en myr i Norrland. Det är ett vitklätt kalhygge utanför Mantorp, vid Jonstorp.
Vilket i sin tur inte ligger långt från Barnmorskekorset.
Varifrån man kan ta vägen mot Östra Tollstad och hästriket.
Har man lite flyt, som jag i dag, kan man bli inbjuden till systrarna Holgerssons ridhus
och fika med Annelie Elebring-Holgersson och Caroline Holgersson. Kanske får man då också träffa Carolines lille pojke Rasmus, 7 månader. Om man har tur, vill säga. I dag var systrarna på plats för att arrangera en träningstävling (det är ju sportlov, som Annelie sa).

5 kommentarer:

Torbjörn sa...

Hallå Jörgen! Ditt och sportens fel att frugan är på mig och tjatar hela tiden. Fixa till bevakningen av Lundbäck i april annars får jag inte en lugn stund.

Auer sa...

Hej, Torbjörn
Visst skulle sporten haft en stor grej om Helenas tredjeplats i världscupen senast. Varför det inte blev så vet jag inte. Jag var inte i tjänst.
Beträffande april så ska NT hjälpa oss med bevakningen från Göteborg så det blir nog bra. Hoppas jag.

Anonym sa...

Överlåt inte bevakningen av Göth Horse till NT. åk själv!!!!!!

Auer sa...

Jag skulle gärna ha åkt, men får inte. Det är bestämt på högre ort, ett snäpp över mig.

Anonym sa...

Inte klokt.
Är för övrigt mer och mer som bestäms "på högre ort".