fredag 13 februari 2009

På besök i Baljan

Bilder: Jörgen Auer
Som journalist får man träffa en rad olika människor i olika åldrar. I går var det tredjeklassare och deras lärare på Himnaskolan, samt några högstadieelever på Kärna skola. I dag blev det ett besök på universitetet och möte med några studenter på Café Baljan.
Pia Molin var fotograf och tog bland annat bilder från ovan.
Liksom hon naturligtvis även tog inne i caféet, precis som jag.
På väg ut var Mantorpsbon Rickard Axén (vit jacka) även om han kanske är svår att känna igen på den här suddiga bilden.
Pia var även framme vid kassan och tog bilder på såväl personal som den växande kön.
Reportaget kommer i Corren på tisdag. Då kan ni bland annat läsa om klägg och jochen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Mycket bra bilder på ett trevligt ställe, måste dock tillägga att jag inte är Mantorpsbo längre.. Jag bor numera i Linköping :)

Mvh

Auer sa...

Precis vad jag tänkte, men jag chansade lite och tänkte också att det nog inte gör så mycket om du får komma hem igen.
Ha det bra,