tisdag 24 februari 2009

Mitt hjärta bultar för rean

Bilder: Jörgen Auer
Bokrean är förstås ett måste. Själv fick jag lunchsällskap med Correns kulturredaktör Åsa Christoffersson och bilden ovan är från Bokia
medan den här är från Akademibokhandeln där stora berg av reaböcker dukades upp
och utanför stötte vi på bokhandlar'n själv - Svante Bergsbo. Jag vill inte avslöja vad Åsa köpte, men jag inhandlade i alla fall tre årsböcker om Vår stad Linköping (på Akademibokhandelnför 25 kronor styck) och Linköpingsbygden - Hembygdsföreningar berättar (Bokia - 20 kronor) samt Bodil Malmstens underbart vackert inbundna "Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig" (Bokia 79 kronor). För övrigt bultar mitt hjärta för bokrean och jag hoppas innerligt att den blir kvar. Det är allt en jävla skillnad att näthandla, mot att stå och bläddra i den och med känsla välja ut den på rean.

Inga kommentarer: