söndag 7 mars 2010

Aldrig mer

Bild: Jörgen Auer
I dag har jag åkt Vasaloppet. I Linköping. På Friskis & Svettis var jag och 37 till, 41 med ledarna.
Bild: Jörgen Auer
Plötsligt såg vi norrmannen Thomas Alsgaard loss. Men det var för tidigt.
Bild: Jörgen Auer
Samtidigt packade det ihop sig ordentligt i första backen i Berga by.
Bild: Jörgen Auer
Och vi började bli så här svettiga allihop som cyklade i Linköping.
Bild: Jörgen Auer
Men ledarna Fredrik, Anna, och Daniel bara öste på. Nu har vi åkt 46 minuter, sa Anna. Så bra, bara 3 och 14 kvar för det blir väl fyra timmar för vinnaren i Vasaloppet, ungefär, och så länge skulle vi trampa.
Bild: Jörgen Auer
Jag satt lämpligt nog längst bak, mellan Peter Lund, närmast och Ulf Bladh (med vattenflaskan).
Bild: Jörgen Auer
Fyra timmars spinning är långt. Väldigt lång tid. Särskilt för en ovan med krampkänning redan i Mångsbodarna. Men efter en oändlighet kom skidåkarna ändå in i Mora och fyra man gjorde upp på spurtrakan. Jörgen Brink, till höger vann, före Daniel Thynell. Vårt Vasalopp var slut och jag vet i varje fall att jag aldrig gör om det.

1 kommentar:

Rebecka sa...

Oj det var en lååång spinning. jag som tycker 45 minuter är jobbigt... Duktigt!!