söndag 28 mars 2010

Det lyste i ett fönster

Bild: Jörgen Auer
Det lyste i ett fönster. Jag kikade in. Någon jobbade kväll. Jag ville inte störa så jag gick. In. Satte mig bredvid Marcus Nyenger.
Bild: Jörgen Auer
Sen irrade jag omkring en stund. Tittade på teve. På teve. Hälsade nämligen på hos 24Corren. Såg Christer Kustvik bli intervjuad av John Senewiratne på 24Corren. De var i Göteborg och hade sett några åka skridsko. Sen stod jag kvar en stund och pratade med Cissi Hedquist.
Bild: Jörgen Auer
Hon hade svart klänning. Var på väg hem, sa hon. En lång kväll var över. Rätt som det var blev jag yr för hon dök upp i rutan när jag stod och pratade med henne. I teve hade hon röd klänning och satt bredvid ett gristryne. Det kändes besynnerligt. Som om jag var med i en konstnärlig projektfilm. Hur är det fatt, sa hon. Jag måste nog gå, sa jag. Jag med, sa hon. Du kanske blir oskarp på min bild, sa jag. Det gör inget, bara grisen blir bra, sa Cissi och gick.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, fantastisk beskrivning Jörgen. Och man ser ju faktiskt att det är ett gristryne. På bilden alltså :)
/Cissi