lördag 13 mars 2010

Hej, Pernilla

Bild: Jörgen Auer
Var i Åby i dag. Långt bort på andra sidan dalen skymtade Yxbacken. Ropade därför: Pernilla! Och långt bort i backen tyckte jag mig höra: Ja, vad vill du?
Pernilla Wiberg var nämligen på besök i sin gamla hemmabacke för att vara prisutdelare i Lilla väldscupen och för att vara föråkare, vilket vi hade hört i radion på väg till Åby. Och om man tittar riktigt, riktigt noga på den här bilden, visst är det väl nån som står i backen? Jag tror att det är just Pernilla Wiberg.
Därför fortsatte jag ropa:
Hur är underlaget, Pillan?
Jo, lite isigt, men det håller bra tycker jag, och nere på flacken kan man nog tjäna en och annan tusendel om man bara håller farten uppe. Men man måste ha mycket fart med sig redan från start. Backen är så kort också så det gäller att få en bra start.
Tack, Pernilla.
Vi åkte hem.

Inga kommentarer: