onsdag 22 juni 2011

Från Salam till Swatch

Bild: Jörgen Auer
Det här är Salam Zeidan Nasser, 22, från Linköping som gillar hästar och ridning och som är med i dagens Corren under vinjetten Jag och min häst. En glad och mycket sympatisk tjej som är fodervärd för hästen här, Try My Daughter (Dottan kallad) och som brukar hjälpa dressyrryttaren Charlotte Esping på tävlingar.
På en gammal blogg hos Salam (ej längre i bruk) hittade jag den här översättningstexten som i alla fall inte jag har sett tidigare. Jag tycker den är kanon och säger som Salam: de där sex laxarna i en laxask kan slänga sig i väggen.
Tre häxor tittar på tre Swatch-klockor. Vilken häxa tittar på vilken Swatch-klocka?
Vilket på engelska blir:
Three witches watch three Swatch watches. Which witch watch which Swatch watch?
Ännu värre:
Tre könsopererade häxor tittar på tre Swatch klockknappar. Vilken könsopererad häxa tittar på vilken Swatch klockknapp?
Och nu på engelska:
Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched witch watch which Swatsch watch switch?

Inga kommentarer: