fredag 10 juni 2011

Spårexperten

Bild: Jörgen Auer
Jaha, sa Jan Persson, här har gått en häst.
- Inte bara det sa spårexperten Galna Hunden, den har ont i vänster bakben också. Ser du så lätt den satt i foten i marken? Jämfört med framfoten så är det en jäkla skillnad. Jag skulle vilja påstå att den springer lite på snedden liksom. Nästan så att den vinglar.
Bild: Jörgen Auer
Vad du kan, sa Persson.
- Ja-a, men så fick jag lära mig tidigt av min pappa, Tokiga Vargen, svarade Galna Hunden och fortsatte. Det är fler än en häst, också. Det är minst tre. En av dem har en hälspricka och haltar lätt och en av dem bär något tungt, kanske en ryttare.
Bild: Jörgen Auer
Här har de skitit, sa Persson.
- Inte bara det, sa Galna Hunden, satte sig ner och kramade spillningen mellan fingrarna. Det är högst fem minuter sedan de var här, en av dem har ätit mer än de andra och det är nog den som har spytt här i gräset vid sidan om. Och ryttaren har gått av och pinkat, jag tror det är en man för han har stått och pinkat och träffat de där grässtråna ganska hårt. Han snusar, det ser du på saliven där. Jag ser också att det är fem hästar, två av dem är vita.
Bild: Jörgen Auer
Fantastiskt, sa Persson. Och där framme är de ju!
- Fel, sa Galna Hunden, den där bilden är tagen förra året.

Inga kommentarer: