tisdag 21 juni 2011

Nämen, är det inte?

Bild: Jörgen Auer

Var på Rappestad ridskola i dag för att träffa morgondagens Jag och min häst-ryttare till Ryktbart. Vem det är får man ge sig till tåls till i morgon för att få veta - man måste läsa Corren. Dock kan jag säga så mycket som att ryttaren är 22 år.

Betydligt yngre är den här tjejen som är med på dagridläger på Rappestad. När jag såg gruppen rida iväg så tog jag fram kameran. Sista flickan tittade på mig. Jag vinkade. Och fotade. Flickan framför sa då: Vem är det där? Är det din morfar?
- Jag vet inte riktigt, sa sistatjejen och vände sig mot mig:
- Vad heter du, frågade hon.
Jörgen, sa jag.
- Auer va? sa hon.
- Som du sa jag, och så vinkade vi åt varandra, Alice och jag.

Jag är hennes farfars bror.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Hihi!

Amelie sa...

jag rider före Alice