måndag 20 juni 2011

Orup och Nielsen hos Engberg

Från Tv4 och Sommar på Liseberg

Jag har berättat här tidigare vad Correns sportredaktion har för sig när vi inte skriver eller fotar eller gör sidor/redigerar. Ser på sport i tv har jag sagt, och Idol, och nu också Lotta på Liseberg. Alltså, tv-n är på hela tiden, liksom radion och vi har lyssnat på Sportradion, följt ÅFF:s bortamatch mot Landskrona i datorn, och då och då tittat på Lotta Engberg från Liseberg. Och så sjöng vi med när Orup gästade programmet och sjöng Magaluf. Vi, det vill säga, Mildaeus och jag, sjöng även med när Sanna Nielsen sjöng Ta mig till havet. Så har vi druckit kaffe, ätit bananer och choklad och har i stort sett haft det ganska bra. Mellan raderna.

Vad jag har skrivit i dag? Hm. En grej om ny tränare för Linköpings IBK, en bildtext till en bild jag tog hemma i Mantorp tidigare i dag, några kortisar, och så väntar jag på att få skriva tre mindre fotbollsmatcher. De slutar strax. Ja visst ja, jag skrev en kortis till Linköpingssidorna också. Till Stadsliv. Så har jag ringt tre samtal om kommande grejer och varit på två möten. Däremellan haft två informella samtal med kolleger. Kollat några bloggar. Läst Expressen och Aftonbladet. Och skrivit det här.

Oj, nu ska Peter och jag sjunga Dansen på Sunnanö. Nej, nu gjorde Landskrona mål, 3-2.

Inga kommentarer: