onsdag 15 juni 2011

Balansgång på skärmen

Bild: Jörgen Auer

Måste bara visa min nya skärmbild. Visst är den snygg? Det är barnbarnet William som går balansgång på Vifolkaskolan i Mantorp. Ja, alltså han går inte i skolan, han är för liten för det. Men han leker lite på skolgården. Och jag med kameran.
Själv minns jag när jag var på skärmbildsundersökning i skolan för länge sedan, det var skrämmande. Tänk om man var sjuk? Skärmbildsundersökning var en typ av lungröntgenundersökning och gjordes för att undersöka förekomsten av lungtuberkulos och var obligatorisk för alla över tio år. Någon gång på 1960-talet avvecklades undersökningen.

2 kommentarer:

litenbusig sa...

Vilken fin skärmsläckarbild! Har jag fått den bilden?

Auer sa...

Jag har för mig att jah har skickat den till dig. Den är ju tagen senast ni var hos oss.
Men jag kan förstås skicka om den.

Kram