söndag 16 februari 2014

Mellan OS-sändningarna

 Bild: Jörgen Auer
Mellan alla OS-sändningar hann jag i alla fall med en promenad. Som tur är hade jag mössa på mig, för vinden tog i på vindars vis och slet i kläder och kinder. Öronen trivdes i mössans trygga värme. 
Långt borta anade jag att en olycka var på väg och beredde mig på en rejäl smäll...
  Bild: Jörgen Auer
...men inget hände, de åkte ju på E4:an för sjutton och hade var sin vägbana att hållas på. Mellan dem och mig var nog 300 meter åker. 
Så grönt det ser ut. Snart börjar väl vårbruket. 
 Bild: Jörgen Auer
Mellan ett par hästskor på ett staket såg jag svinfarmen Dragestad lysa i februarisolen. Riktigt snyggt, tänkte jag och stod stilla en stund och tittade på molnskuggornas gång innan benen bar mig hemåt igen. Det var nog dags för eftermiddagspasset från Sotji snart. Fast först intog vi lunch/middag med Tre kronor. Eller rättare sagt på Tre kronor. Restaurangen på Mobilia i Mantorp heter så. Lövbiff och pommes blev det. Riktigt gott.

Inga kommentarer: