tisdag 18 februari 2014

Sjöstorp i Corren, onsdag

 Bild: Jörgen Auer
Det här är minsann inte vilket spanmålsmagasin som helst. Nej, högst troligen Sveriges enda bowlinghall belägen på andra våningen i ett före detta spannmålsmagasin. På Sjöstorp utanför Ödeshög hittar man det. Jag var där och hälsade på i dag, om vilket man kan läsa i Corren i morgon.
  Bild: Jörgen Auer
Sedan oktober har Henrik Orrenius på Sjöstorp satsat på bowling. Jag har träffat honom tidigare, men då i samband med den fotbollsgolf han också har på gården.
  Bild: Jörgen Auer
Det här är Henriks dotter Ebba. Hon gillar att spela bowling - och hon har ju ganska nära till banorna kan man säga.
  Bild: Jörgen Auer
På tisdagen spelade Ebba tillsammans, eller snarare mot Andrei Toader och syskonen Wictor och Emma Fyrbonde.
 Bild: Jörgen Auer
Emma visade sig på styva linan och hade nog bästa bowlingstilen - och resultatet - i kvartetten.
Själv spelade jag inte alls, men kan lova att jag ska återkomma. Jag har ju aldrig spelat i ett ombyggt spannmålsmagasin förut. Inte i ett oombyggt heller. I alla fall inte bowling. Möjligtvis munspel. Men det ser så mysigt ut och omklädnings-, dusch- och bastumöjligheter finns. Och lättare servering.
Vill du veta mer ska du titta in på Sjöstorps hemsida

1 kommentar:

Ewa Ärlebrant sa...

Åh, det vill jag oxå ha