torsdag 13 februari 2014

Tack Mats, Berit och Kalla

 Onsdagskvällen blev minnesrik. För första gången badade jag nämligen bubbelpool ute i det fria. Det gjorde jag i Smedby i Norrköping tillsammans med Mats och Berit. Det var den senare som tog bilden. Medan vi satt där lättade molnen, stjärnhimlen visade sig och ett flygplan kom in för landning. Magiskt.
 Så här såg den på en takterrass placerade poolen ut i morse, med skydd och allt. Rambodal syntes där bakom och någonstans i diset mer anade vi än skymtade Styrstad kyrka. Vi visste att den var där.
Det var inte lika magiskt som kvällen innan, men fint ändå. Min känsla var att jag befann mig uppe i bergen. Det var jag nu inte även om det finns ett Smedbyberg (som var ganska farligt i min barndom).
Torsdagen blev ju också minnesrik. Mest för Charlotte Kallas skull. Vi skänker henne den här blombuketten för hennes andra OS-silver i Sotji. Tack för att du gjorde vår dag så glad.

Inga kommentarer: