fredag 26 december 2014

Annandagens lilla resa och vandring

 Bild: Jörgen Auer
Annandagen randas i Östra Tollstad.
 Bild: Jörgen Auer
Lövskogen tätnar och vitnar, men de bruna löven kämpar ännu emot. Västra Harg.
 Bild: Jörgen Auer
Mitt ute i skogen. Västra Harg.
 Bild: Jörgen Auer
I Önnebo råder friden. Cirka halv tio.
 Bild: Jörgen Auer
Naturreservatet i Västra Harg hälsar välkommen. 
 Bild: Jörgen Auer
Det är tyst och fridfullt. Allt är stilla. Solen skiner. Det är lagom kallt. Cirka -10 grader. 
 Bild: Jörgen Auer
Vad tänker man på? Allt och inget. Mest inget. Det är bara att ge sig hän åt njutningen i stället. För en sådan är det. Andas. Djupa andetag. Känna kylan. Se skönheten.
 Bild: Jörgen Auer
Vid sjön Aren ligger en båt. Den har jag inte sett förut, men jag har inte heller varit nere vid strandkanten tidigare.
 Bild: Jörgen Auer
Men här uppe, i fågeltornet har jag varit. Fast jag har inte sett Aren isbelagd förrän nu. Jag "upptäckte" ju sjön först i våras.
 Bild: Jörgen Auer
Ekarna i Västra Hargs naturreservat är alltid vackra även om jag föredrar dem i grönt.
 Bild: Jörgen Auer
På hemväg passerar jag Hargsjön och stannar för att se den tunna och blanka isen. För tunn för att man ska våga gå på den. Men snart så...
Bild: Jörgen Auer
... då tror jag att jag tar med långfärdsskridskorna och tar ett varv runt sjön för att komma närmare alla hus och andra intressanta fotoobjekt.

Inga kommentarer: