måndag 29 december 2014

Med familjen Solh i Valla

 Bild: Jörgen Auer
 
 Måndag. Jobb igen. Titta på vintern, var önskemålet. Jag gjorde så. Såg cykel utan förare.
 Bild: Jörgen Auer
Åkte till Vallabacken. Såg folk från när och fjärran. För Linnea Solh i rutig jacka var det hennes gamla hemmabacke från barndomen. Nu var hon där med egna barn. Sexårige sonen Leo här
 Bild: Jörgen Auer
och redan uppe i backen kom dottern Malia, 8, susande.
 Bild: Jörgen Auer
Blixtsnabbt var hon nere. Leende. Det här var ju så kul.
 Bild: Jörgen Auer
Så kom pappa Solh, George, lika leende. I pulkan en storskrattande Leo som var minst lika glad när han åkte själv på den gula snowracern. En rolig poäng med familjen Solh är att de inte är vana vid snö. Familjen bor normalt på ön Jersey i engelska kanalen, men vintrarna spenderas i Marocko! Barnen, och George, har bara åkt pulka en gång tidigare. I förrgår.
Bild: Jörgen Auer
 Själv, nåja, själv var jag inte, men jag åkte tillbaka till tidningen. Såg det här snygga snömönstren på en bil - det såg ut som tyg. Konstsömnad.
Bild: Johnny Gustavsson
Medan jag fotade det blev jag plåtad själv.

Inga kommentarer: