söndag 28 december 2014

Åh, mitt Vinterland

 Bild: Jörgen Auer
Söndagspromenaden i ett vintrigt Östergötland gick via Viby, Skorteby och Uljeberg tillbaka mot Mantorp. Bilden är tagen från Viby bort mot Skänningehållet. Vindkraftverket som syns står inte så långt från Mantorp park.
 Bild: Jörgen Auer
Och visst var det kallt. - 17 när jag gick ut. Men friskt och härligt. Och de som bor så här bor vackert.
 Bild: Jörgen Auer
 
 Kylan bet i kinderna, men är man välklädd är ju lite kyla inga problem.
 Bild: Jörgen Auer
Störst besvär orsakade nog vantarna. Jag hade fingervantar under lovikavantarna och det var ett evigt plockande av och på för att fota. Ibland avstod jag just för att det var lite bökigt. Och fingrar blir snabbt kalla.
Bild: Jörgen Auer
En motljusbild kunde jag förstås inte motstå. Det kan jag aldrig. Jag skulle nog kunna vara ute en hel dag och bara leta motljusbilder. Den här är från Skorteby.
Nu blir det Mobilia. Eller Depot Mantorp som det numera heter. Måste handla lite.

Inga kommentarer: