måndag 8 december 2014

Vem kommer alls ihåg mig?


Vems fotspår går jag i
vem gick här före mig
före mig, före mig
vem gick här före mig?
 
Vem är jag i historien
vad lämnar jag för spår
för spår, för spår
vad lämnar jag för spår?
 
Vem gav jag någon mening
vem gav jag ingenting
ingenting, ingenting
vem gav jag ingenting?
 
Vem kommer alls ihåg mig
vem minnes mina steg
och vart jag gick och gjorde
och varför alls jag gick?
 
Vem går i mina spår
vem kommer efter mig
efter mig, efter mig
vem kommer efter mig?
 
Vem tänker på mig sedan
vem bryr sig efteråt
efteråt, efteråt
vem bryr sig efteråt?
 
Vem ler en stund och tänker:
han var allt rar ändå
han var allt rar ändå.
Säg är du den som tänker så?
 
Vem kommer alls ihåg mig
vem minnes mina steg
och vart jag gick och gjorde
och varför alls jag gick?
 
Jörgen Auer december 2014

1 kommentar:

Pernilla sa...

Lite tårögd...