söndag 21 december 2014

Frallan i lucka 21

Ur Corren 20 december
Just det. I dag är det Frallans tur att vara med i Läsarnas julkalender. I lucka 21. Fredrik Jonsson, heter han och i Kisa bor han. Jag tycker att han är skitbra. Men jag är ju lite partisk eftersom jag gillar såväl Kisa som kulturarbetare därifrån. Människor som trots möjligheter att flytta därifrån och som borde ha stora chanser att göra sig ett namn i större städer har valt att stanna kvar på den lilla orten. Lyssna till honom kan ni till exempel göra på hans hemsida http://www.fredrikjonsson.se/ eller på youtube förstås varifrån jag lånar den här länken https://www.youtube.com/watch?v=JYp6M1ru2W8 där Frallan framför I dalen mellan bergen som naturligtvis handlar om Kisa. Den låten ger mig rysningar av välbehag.
Bild: Jörgen Auer 2011
Den här bilden är från Allsången i Kisa 2011, den fantastiska gången när Lars Winnerbäck var hemlig gäst. Kisasönerna Frallan och Henrik Nilsson kompletterade mer än väl.
Missa inte Allsången i Kisa nästa gång:

Inga kommentarer: