torsdag 25 september 2008

Blogga på

Sällan blir man beundrad. Mer förundrad.
Jag förvånas över all skrivklåda i Sverige och världen. Att det kliar hos mig är en sak, jag har ju gjort skrivandet till mitt jobb. Men alla ni andra. Alla bloggare världen över. Vilken energi! Tack för att ni finns.
Det finns somliga som ser ner på bloggar som mindre värda. För att där bara står helt vardagliga saker som att gå och handla eller vad barnen leker just nu och vad mormor sa i telefonen och vad söt Jonas var i dag och Jennie är en bitch.
So what?
Låt folk skriva om de vill. Vad de vill. När de vill. Bara de inte kränker någon annan. Skrivandet främjar deras kreativitet och kan hjälpa dem bli av med aggressioner. Göra dem snällare.
Titta på mig - nu har jag skrivit det här inlägget, och jag är jättesnäll.

Inga kommentarer: