fredag 19 september 2008

Återfödelse

Torsdagens stora nyhet i Linköpingsområdet är förstås att LHC spelar den första av 55 elitserieomgångar.
På jobbet var det ganska stor grej när vi firade Annika Ekstedt och Ann-Charlotte Irhede som fyllde 100 år tillsammans. Även jag fick blommor, av redaktionsledningen, för att jag fyllde år i somras.
En helt annan, ovanlig grej var att jag var med på Korpens vattengympa i Valla för ett reportage till Fritidssidan.

Jag var i vattnet. I vattnet var jag.
Föddes jag där?
Nej.
Ändå kändes det så.
Lite.
Min onda rygg blev som pånyttfödd där.
I det varma vattnet som skänkte mig trygghet i varje rörelse.
Upp ur det samma klev jag med mjukare steg, och mjukare, men ändå starkare rygg
I vattnet var jag. Jag var i vattnet.
Kanske föddes jag ändå där.
På nytt.

Inga kommentarer: