onsdag 28 november 2012

4 av 5 Auer

 Bild: Jörgen Auer
I dag har jag äntligen varit i London. Eller på. Fast i. På The London café i Linköping, alltså. Det skrev jag om för en månad sen att jag skulle gå dit samma eftermiddag. Det gjorde jag aldrig. Men i dag smög jag in. Tog en vanlig kopp svart kaffe och en smörbakad cupcake med namnet London's number one Red Velvet Cupcake och betalade 58 kronor.
Bild: Jörgen Auer
Vad blir betyget? Jo-o, då. Högt. 4 av 5 Auer gillar nog det här. Kaffet var gott, kakan likaså, London är rent och snyggt, golvet lurar mig att tro att jag sitter hemma i köket hos någon, men ändå långt därifrån eftersom det mesta andas London och England. Ändå sitter man mitt i Linköping, på Ågatan, bredvid Fräcka Frökens. Här kan man få afternoon tea och nybakade scones. Det är trevligt och mysigt. Inte så stort, vilket förstärker intimiteten, hemkänslan. Jag kommer nog tillbaka. Men - jag tänker fortsätta fika hos de andra i Linköping, också. Det blir Lindhs, Lanemos, Åbacka, Berget, Belvederen, Wayne´s, Chocolat, Espresso House, Babettes, allihop. Nej, Sofia och Jessica, jag har inte glömt er: naturligtvis Dahlbergs.
Och ibland på Statoil.

Inga kommentarer: