onsdag 7 november 2012

Jag är lite funny

Bild: Jörgen Auer
Den här bilden föreställer mina vänner Emma och Alice (de sa att de heter så) i Chongqing, Kina. De dök på mig en dag i staden förra veckan och sa att deras engelskalärare på universitetet sagt åt dem att prata med utländska turister. De ville veta vad jag tyckte om Kina, om staden, om maten, varifrån jag kom, vad jag heter, hur jag motionerar, vad jag tycker om att äta hemma, vilken musik jag gillar och hur jag firar min födelsedag.
- Det beror på, svarade jag.
Beror på vad? undrade en mycket frågande Emma och det var uppenbart att hon alltid firar sin på samma sätt varje år.
- Jo, det är olika ifall man fyller 30, 40, eller 50, 60, jämna år, eller om man fyller 37 och så, förklarade jag.
Det ville inte Emma begripa alls. Hon summerade: Du tycker om allt, du äter allt, tycker att allt är bra, tycker att det är kul att träna på en massa olika sätt, gillar all sorts musik (det beror på tillfället), och du firar din födelsedag på olika sätt. Funny.

Inga kommentarer: