tisdag 12 juli 2016

Regntungt över Åsunden

Bild: Jörgen Auer
Regntunga skyar kom och gick över Östergötland. Trist tisdag? Njae, ändå inte. Jag började med att gå Vetarundan hemma i Mantorp och kom genomblöt hem eftersom jag fick sällskap av en sån där regntung sky sista 500 meterna. 
Sen åkte jag till Linköping för att bli fotograferad. Jag återkommer till det i ett annat inlägg. I Linköping sken solen. Sen åkte jag hem till Mantorp. Regnet kom åter. Vi åkte till Killingevid vid Åsunden. Solen flödade. Vi firade en 40-åring. Klara där åkte vi till Kisa för att tanka bensin och dricksvatten innan färden fortsatte till Bäckhult. När vi lämnade höjderna i Killingevid drog ännu en regntung sky förbi och jag tog den här bilden.
I Kisa kom solen och följde med hela vägen till Bäckhult.
Nu drar visst molnen ihop sig igen. Regnrock på. Och allsång i teve.

Inga kommentarer: