fredag 6 mars 2009

Bättre en Joker i skogen

Bild: Jörgen Auer
V75-finaler på Mantorp, lördag. Då måste man spela. Kan man inget om hästar, alltså kapacitet, form, resultat och sådant så kan det vara svårt. Men då kan man alltid köpa en Harry Boy och få datorns förmodade segerrad. Själv går jag på hästnamn och garderar sedan med experternas tips. Här kommer mina segertips:
V75-1: Svårt, men jag säger 1 Einar Celeber för att det låter bra.
V75-2: Jag kör på chilisåsen. Nummer 7 Chili Ås, således.
V75-3: Alla säger 4 Crown Kemp, men jag säger 10 Skogans Joker (bättre en Joker i skogen än tio i handen).
V75-4: 8 Staro Blackstone låter tuffast, men jag är svag för 11 Gentlewoman.
V75-5: Absolutfin (8) får mitt tips, eller 15 Kan du Candy.
V75-6: Teaser Elegance (7) låter som en intressant häst. Kanske kan han få fart på Slowstarter (6)
V75-7: Hoity Toity Face (11) låter dumt, så han är nog bra.
Lite namnfunderingar i övrigt: Om Rocket Power (9) springer som han heter i silverdivisionen så måste förstås han räknas. Först.
Bläddrar man i Mantorpsprogrammet finns det andra spännande namn utanför V75. Ta lördagens första lopp och U.B. Mine (3). Ett närmast lysande bra påhittat namn. Nästan lika bra är 9 Pepparstark i lopp 12.
Alla de här hästarna kommer jag att spela på. Och som sagt: i V75 gardera upp med experternas tips. Jag tror jag håller mig till kollegan Calles tips. Han gör pengar på sitt spel. Så läs Corren ni som vill ta del.

Inga kommentarer: