måndag 9 mars 2009

Snälla, lämna mig inte

Snälla, snälla, snälla, snälla. Jag ber dig snälla, snälla, snälla, snälla, stanna kvar hos mig för jag är ju sjuk i dag.
Jag är så matt, så trött, så täppt och febrig. Du får inte lämna mig ensam kvar i dag, jag mår inte riktigt bra. Så snälla, snälla, snälla, snälla, lämna mig inte för en annan "mänscha".

Men i lördags kväll mådde jag skapligt och tyckte helt klart att det bara fanns en låt som stack ut och var helt överlägsen de andra:
Snälla, snälla med Caroline af Ugglas.
Skitbra.
Lili & Susie borde också ha gått vidare.
Sarah Dawn Finer sjunger kanske bättre än de flesta, men låten? Nog har jag hört en ungefärligen likadan varje år sedan 1990?

2 kommentarer:

Ph sa...

Det kan ju vara anledningen till att en sådan låt är med varje år...Tydligen tycker folk om sånt.
:)

Krya på dig och heja Malena!
(mer klassiskt åt folket!)

Auer sa...

Tack, det var snällt.
Och ja, visst behöver vi mer klassisk musik.