fredag 27 mars 2009

Dagens första goda gärning

Dagens goda gärning är redan gjord. Eller rättare sagt: dagens första goda gärning. Den kom till när jag klev av pendeltåget 08:07 i Linköping och mötte Mjölbybon Annika Hjerth. Det visade sig att hon kände sig yr, lider av "kristallsjuka", sa hon. Så någonstans på Repslagaregatan blev hon tvungen ta tag i min vänsterarm, och så fortsatte vi i armkrok gatan fram ända bort till Ågatan där hon arbetar.
Kristallsjuka beror på att små kalkstenar, kristaller, lossnar från sin ordinarie plats i balansorganet, och hamnar i en av båggångarna i örat och ger retningar på sinnescellerna (apoteket.se).
- Men det går över ganska snabbt, sa Annika och slank in i porten.
Jag hoppas att hon snart är bra igen (även om vi hade trevligt).

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Du menar inte Annica Ohlsson? Eller har de gift sig nu? Hoppas du hälsar henne så gott från mig ifall du träffar på henne igen!
Kramis!

Auer sa...

Jag har glömt bort att de inte är gifta, men annica förlåter mig säkert för det.
Kram.