söndag 15 mars 2009

Promenad förbi Lilla Ljunga

Bilder: Jörgen Auer
Även om det är skitigt ibland så här års är det alltid kul att komma ut och även på nära håll kan man upptäcka saker och ting man aldrig sett, eller inte tänkt på tidigare.Det här nybygget ligger utanför Mantorp, bortåt Gottlösa till, ganska nära Lilla Ljunga
och i Lilla Ljunga står de här radhusen, eller i alla fall tre gula byggnader på rad.
I snygga, täta rader står energiskogen även om den också måste ha luft för att kunna leva
och på motorvägen vid Mobilia snurrar hjulen ständigt. Däremot står det stora däcket stilla inne på Mantorp Park och väntar på att racingsäsongen ska börja. Själv ska jag gå på handboll nu och se Mantorps ödesmatch mot Country. Seger är ett måste för hemmalaget som annars åker ur division 1. Att det återstår en omgång hjälper inte vid förlust i dag.
Men först måste jag borsta bort leran från skorna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det månne frisörens nybygge?

Anonym sa...

Oj jag är inte anonym, jag heter Åsa, sorry.

Auer sa...

Visst är det hans. Mer därom kommer så småningom, tänkte jag. I fall han tillåter, vill säga.