söndag 22 mars 2009

LHK kvar i ettan - Mantorp åkte

Bilder: Jörgen Auer
Linköpings HK hade all anledning att jubla i sporthallen på eftermiddagen. Laget hade genom att klart vinna mot Mantorp med 26-19 (14-10) samtidigt som Country besegrade Heim säkrat en plats också i nästa års division 1. Jublet på bilden kom när spelarna fick klart för sig att Heim förlorat, vilket betyder att LHK slipper kvala.
Det var några som firade serieseger i hallen också.
Först LH King som vann division 3 genom att krossa Lindesberg (41-11) och sedan visade RP:s damlag upp sig, det som vunnit division 2 och därmed åter kvalificerat sig för ettan. En av spelarna var Amelie Janzon.
Divsion 1-matchen var till en början jämn, men efter skada på Mantorps målvakt Alexander Rosén
handlade det väldigt mycket om LHK som bland annat gjorde mål på straff genom Ted Ottey
Ottey som med sina mål och målgester var en av de roligaste att titta på för publiken
ibland hade han hela planen som sin scen, artisten Ottey
635 åskådare vittnar om handbollsintresset i Linköping och kanske blir det ännu fler nästa säsong - om LHK blir topplag i ettan.
För Mantorps del blir det spel i division 2. Undras om Robert Ström och Robin Karlsson som här tackar domarna för matchen är kvar då? Mantorp lär tappa Rikard Larsson, Anders Marklund, Magnus Engfelt, som slutar, kanske ännu fler. Det kan ju tänkas att LHK lockar över några av spelarna eftersom de flesta redan bor i Linköping.
Glada för Linköpingshandbollens framtids skull var Adam Svantesson, Bolle Persson, Tobba Larsson, Christer Karlsson.
Och en trappa ner intervjuade Correns sportchef Christer Kustvik LHK:s tränare Rickard Rydén medan Peter Mildaeus tog ett snack med Ted Ottey.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, fy fy fy vad tråkigt!

Ledsamt!

Men jag kan inte på något sätt hålla med dig om det där med Ted Ottey. Han förstör handboll och får mig att vilja åka hem direkt. Jag ska inte skriva mer här på din blogg, men räkna med ett inlägg på min snart. Han gör mig upprörd.

Huh.

Nej nu ska jag sova. Jag hoppas vi ses på tåget nån gång snart med!!!

Kram