tisdag 3 mars 2009

Berith åkte åt rätt håll

Bild: Jörgen Auer
Det är dags att stå till svars för uppgiften om att Syas Berith Karlsson skulle ha åkt åt fel håll i Vasaloppet som det stod i Corren. Det är naturligtvis fel. Hon åkte inte till Sälen, i alla fall inte på skidor (Ragne Uhrberg i Linköping uppmärksammade mig på felet). Nej, Berith skulle förstås till Mora dit hon även anlände i god tid. Det gjorde jag också, men tydligen tar Vasaloppet på krafterna även för mediafolket. Jag ber om ursäkt för det, extra retligt är det ju eftersom jag känner Berith lite sen tidigare. Vi har haft barn i samma klass, och hennes Daniel var också kompis med vår son Martin. Jag glömmer aldrig när Danne en match stod bredvid planen medan de andra i Mantorps 12-årslag spelade. Är du skadad eller sjuk, frågade vi: nej, men jag ska se hur laget utvecklas först, svarade han.

Inga kommentarer: