lördag 14 mars 2009

En blå rosett...

Bild: Jörgen Auer
Man frågade honom vad han gjorde. Han svarade: jag försöker tänka. Det är svårt eftersom tankarna flyger omkring och krockar med varandra hela tiden. Jag tänker på allt på en och samma gång. Stort som smått. I en enda röra. Jag tänker att jag ska dricka kaffe. Spela på trav. Hänger inte den där tavlan snett? Jag tänker att det vore väl faan också om inte Israel kunde lämna palestinska byar i fred (och vice versa) och jag tänker att skulle inte alla må bättre om alla världens vapen kunde läggas undan och alla människor i stället kunde spela kubb eller dansa och ha trevligt tillsammans. Jag tänker att det snart är dags att gå till spelbutiken, att jag måste ta upp kexsmulorna från golvet, ta en påtår, på hur ska man göra för att stoppa knarktrafiken från Afghanistan, på det bra radioprogrammet (Barnaministeriet) om snuskgubbar på nätet, på vad det är han heter som jag just nu hör läser en nyhet om alkohol, ja just det Johan Gustavsson. Jag tänker på allt och inget, på att magen kurrar, jag undrar var snoret är när man inte är förkyld, om Niklas Persson orkar hålla samma standard genom hela hockeyslutspelet, på Barack Obama och varför jag tänker på honom, på mobilsignaler, en blå rosett, tretår, Colombia, knarktrafiken därifrån, och jag tänker på läkerol, och en sommarängskyss.

Inga kommentarer: