söndag 15 mars 2009

Mantorp dansade och log

Bilder: Jörgen Auer
Mantorps handbollsspelare dansade och log efter att ha besegrat HK Country med 33-30
men publiken verkade måttligt road av handbollen och hemmaspelaren Anders Marklund och domarna tyckte den här borsten var intressant
medan Patrik Petersson (fick pris som hemmalagets bäste) och Countrypojkarna (det blir väl cowboys, det) Rasmus Thuvesson (3) och Anders Sjöstrand såg ut att ha fått syn på något på läktaren. Där fanns cirka 200 åskådare, varav åtminstone två var yngre än två månader. Själv satt jag bredvid en kommunalt känd 60-plussare och två unga skönheter varav den ena ropade: näe, domaren, det där tycker jag var fel. Hon tillade försynt: jag vet inte varför, men jag tycker det var fel, bara.
Hon hade rätt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi. Tack för trevligt sällskap! Det var en bra match, jag hade glömt hur det känns att vinna faktiskt. Man har ju inte blivit så bortskämd med det den här säsongen....

Auer sa...

Tack själv.
Nu ska jag gå in på er blogg och se vad du har skrivit.

Anonym sa...

Mantorps Magnus Engfelt är en hejare på bowling också... ;)

Anonym sa...

Tsss... det skulle ju stå PhilippinE istället. Men har man ett sånt knepigt namn blir det lätt fel...

Auer sa...

Inte bara det - han är bra i nya sporten speedminton, också.

Ph sa...

Åh det ska jag föreslå som nästa After Work! :)