söndag 14 november 2010

Jag glömde ju Cnorren

Jag hade ju glömt att lägga in veckans kåseri på bloggen. Här kommer det, infört i Correns fredagstidning, samt finns även att tillgå på corren.se under vinjetten sport cnorren.

Ett svettigt pass och choklad

Pennor vässas, datorer slås på, tankar vindlar, det är ju redan november och smått dags att börja tänka på önskelistor. Vad ska man önska sig i julklapp?

Ja-a, nya längdskidor, kanske. Och skidkängor. Tänk om det blir liknande mängder snö som i fjol! Får jag skidor och kängor lovar jag att börja träna skidåkning. Stava kan jag skapligt, inbilar jag mik. På tal om det så känner jag en man i Mantorp som när vi möts alltid brukar fråga: jaha, har du stavat rätt på jobbet i dag?

Ja, Lennart, det är åka jag inte kan. Det är nåt med balansen.

Balansproblem är jag inte ensam om. Som tur är. Jag har varit med på åtskilliga gympapass där man i avslutande stretchning ibland ska stå på ett ben samtidigt som man tar tag i det andra benet och viker det bakåt-uppåt tills hälen trycks in i skinkan. Det är väldigt roligt att under den övningen (och svindlande tanken: jag faller, jag faller) se att det finns de som inte heller klarar sig så bra utan måste ta hjälp av en vägg. Jag önskar mig ett gympass i julklapp, för resten. Ett riktigt svettigt. Roligt. Och med vadvärk dan efter. En långpromenad vill jag också ha. Liksom en bra hockeymatch i mellandagarna.

Jag skulle kunna säga att jag önskar att LHC ska vinna varenda match och samma för LFC och alla andra östgötska idrottsklubbar, Wifolka GF inräknat. Men det gör jag inte, det får de önska själva. Jag har nog med mitt.

Få se nu: en träningsdagbok, en regnträningsoverall, vinterträningsstrumpor, träningsvantar, träningsskor, samt tio träningschokladkakor.

Inga kommentarer: