torsdag 10 november 2011

En skatskrapa

Bild: Jörgen Auer
Är hemma. Ont i halsen, feber. Men med så vackert väder vågade jag mig ändå på en långsam promenad och kom genomsvettig hem, bland annat med den här bilden på en skatskrapa. Det här trädet i Klämmestorpsallén i Mantorp måste vara väldigt bra eftersom skatorna tydligen återkommer hit. Eller är det tiotalet skatfamiljer som bott (bor) här?
Är skatan tjuvaktig? Det sägs ju så, men mig veterligen har den inte stulit något från vårt hem. Men jag vet att jag gömt blanka saker om de legat framme en stund utomhus, som på sommarens mat- och fikabord. Till och med händer det att jag tittar mig omkring för att se om det är skata i närheten när jag håller på att duka. Är det så sjasar jag bort den.
På tal om skator - läs det här inlägget på bloggen Pratbubblor.

Inga kommentarer: