söndag 27 november 2011

Mer från Malexander och Härsnäs

Bild: Jörgen Auer
Ann Börtemark och Britt Djerf i dragkamp om en duk på julloppiset i Härsnäs 2011? Nej, de var hur ense som helst. Men de var på loppiset i alla fall.
Bild: Jörgen Auer
Gun Lantz, Britt Djerf och Lennart Lantz köade för att få komma förbi Margareta Granberg och in på Härsnäs julloppis. Själv köpte jag ett gott fikabröd för 25 kronor. Jag tror att det var Britt som hade bakat det.
Bild: Jörgen Auer
Och så här såg det ut i Malexander i lördags och Föreningshuset där det det var minijulmarknad och därför fullt av folk.
Bild: Jörgen Auer
Malexanderbon Inger Dolfén sålde lotter som aldrig förr och Per-Åke Agnevik, Svärdsvik, och Siv Mjörnemo, Skurebo, vann hoppas jag. För det gjorde jag. Och det låg absolut inget fusk bakom, även om Inger och jag har varit grannar i Mantorp på den tiden hon och hennes Bengt drev Carl Jons.
Bild: Jörgen Auer
En annan gammal bekant var Mia Lindberg, känd orienterare från Boxholm-Mjölby Ol. Hon har vunnit många fina segrar i skogen, här vann hon en duk - jag ett förkläde och ett par lila, stickade tofflor.
Bild: Jörgen Auer
Och titta här! Per-Åke Agnevik var överallt. Här har han följt med hustrun Solveig till Barbro Torstenssons unika och hemgjorda smycken. Nej, julgranskulan är inget smycke. Vill man veta hur Barbros smycken ser ut kan man titta på barbrosunika.se
För övrigt kan man läsa lite till om Malexanders minimarknad och några andra marknader jag besökte i morgondagens Corren. Men det är inga långa reportage utan bara enstaka rader.

Inga kommentarer: