fredag 25 november 2011

Julmarknad och skyltsöndag

Bild: Jörgen Auer
Du, min älskade tomtemor! Mm? På söndag är det julskyltning här i Mjölby, ja överallt där man har något att skylta med. Jaha, och vad har vi att komma med i år?
Bild: Jörgen Auer
Men Herre Gud, det vet du väl. Vi har ju allt som står i Corren. Och corren.se, 24Corren! Och oss, förstås.
Bild: Jörgen Auer
Jo, jag vet. Men jag tycker inte att det är så kul att stå här i fönstret. På söndag är det jag som sneddar över gatan och går till Nyfiket och fikar och sen går jag till Galleria Kvarnen och är där nästan hela dan, mellan 13 och 17. Då ska jag nog prata lite med Mia Karlsvärd, Correnfotografen, tror jag. Hon kanske kan ta en fin bild på oss. Och du, tomtefar, redan i morgon åker vi väl till Linköping och är med när Corren firar jul på Trädgårdstorget 13-17.
Yippee! Men hur ska vi hinna allt det? Det är ju julmarknad i Malexander i morgon också. Och i Ödeshög. Och så bjuder man ju på glögg i Härsnäs Missionshus. På söndag måste vi väl till Skänninge och adventsmarknaden på Gripenberg? Det är nog bäst att vi tar stora släden.
Ja då lär vi hinna. Men nu gör vi fredag, gubben. Om ett par timmar börjar Idol.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Och Rättvis Julmarknad i Arbetets Museum i Norrköping icke att förglömma! :)

Kram