lördag 5 november 2011

Mjölby till Mantorp

Bild: Jörgen Auer
I dag började det skymma när jag kom gående genom Sya på väg hem från Mjölby. Det var faktiskt lite längre att gå än jag hade tänkt mig, nej inte längre väg, men det tog lite längre tid. Fast bara lite, jag hade räknat med en och en halv timmes promenad, det tog tio minuter till. Men det betyder att det borde kunna gå att springa sträckan på en timme och några minuter för en vanlig motionär. Vi får se om jag springer till våren. Världens roligaste väg att gå/cykla/springa är det ju inte heller. Det finns inte så mycket se. Det som händer längs vägen är att man passerar Sya och om ingen är ute när man passerar så...
Bild: Jörgen Auer
Dessutom passerar man förstås gamla Riksettan vid Grönlund och det är ganska trevligt med alla gamla gatstenar.

Inga kommentarer: