onsdag 27 april 2016

Inte mycket till dag

Det har varit en sån dag. En sån där lite trist. Och inget har jag gjort. Inte mer än det vanliga, det man alltid gör. Varje dag. Äter och skiter. Men jag har i alla fall filmat en väg. En väg av grus. Jaha? Jodå. Jag lovade Bergs Trafik i Rättvik att filma grusvägen på landet så att företaget kan se att de kan åka ner med vår Friggebod, som byggs i grannorten Insjön av Tomokuhus. Tyvärr kunde jag sen inte skicka/mejla videon till Bergs. Så jag la en kortare version på Facebook i stället. Bara för att se om det gick. Mer i dag? Jo, jag hann med att skriva räkningar för mina gjorda jobb senaste månaden. Mer? Inget. Jo. De här raderna. Den nyfikna läsaren undrar förstås varför vi måste köpa en friggebod i Dalarna och varför jag inte bygger den själv. Och det kan jag berätta. Jag orkar inte hålla på och hamra och slå. Mina händer mår inte tillräckligt bra för det. Och huset, Lilla Tunsta, fann vi helt enkelt passa in bäst med övriga byggnader. Men måla huset ska vi göra själva. Och lägga in golv.

Inga kommentarer: