onsdag 20 april 2016

På gatubesök i Norrköping

 Bild: Jörgen Auer
Vägarbete pågår, tror jag bestämt att det här vägmärket innebär. Men det kan också vara arbetare på väg. Och det verkar ju stämma. På väg till Norrköping.
 Bild: Jörgen Auer
Där var jag också ett par timmar i dag. För att göra en gata till serien Gatuliv i Mera Linköping och Mera Norrköping. Men det var varken Drottninggatan eller Trädgårdsgatan eller deras korsning där den här bilden är tagen.
 Bild: Jörgen Auer
Spegel, spegel på väggen där, säg mig vart den vägen bär?
  Bild: Jörgen Auer
 Hedvigs kyrka besökte jag som hastigast också. Den var i närheten av "min gata", vars namne i Linköping jag besökte för två dar sedan. Nästa vecka kommer den i Mera Linköping.
Bild: Jörgen Auer
Sen såg jag rött och åkte hem. Nå ja, så farligt var det inte. Det röda var bara ett byggnationsskynke på Skolgatan. I stället tackade jag för den mat jag bjöds på av en gammal bekant vid ett ljuvligt skönt besök på Restaurang Asken i vackra Knäppingsborg.

Inga kommentarer: