lördag 23 april 2016

Något för Antikrundan?

 Bild: Jörgen Auer
Ibland undrar man var man befinner sig. Som nu. Har jag hamnat på mentalsjukhus, eller var är jag? Är det inte sådana här väggar man har sett på teve och film från just såna institutioner? Jo, det är det nog, men nu kan jag avslöja att den här väggen finns hemma hos mig. Som ett minne av att barnen har varit yngre.
Bild: Jörgen Auer
Vi var på gång att tapetsera om. I väntan på det fick barnen och jag också kludda fritt på väggen. Och sen dröjde tapetseringen. Kom av sig helt. Hur länge väggen i det här rummet sett ut så här minns jag inte. 20 år? Så nu är det nog dags att tapetsera. Eller så fortsätter ritandet och kluddandet. Ja, varför inte? Vem vet, det kan ju bli nåt riktigt vackert. Ett konstverk eller en ny stil som en framtida Antikrundan besöker om trehundra år och säger: ja, så här underbart och egenartat målade de så kallade Auermålarna på sin tid. En stil som vad man vet bara har hittats här i Mantorp i Östergötland. Auer var en familj som bodde i Mantorp från 1979 och en bra bit in på 2000-talet.

Inga kommentarer: