torsdag 21 april 2016

Kan jag få tretår nu?

Nu tar jag påtår. Igen. Undrar hur mycket kaffe jag dricker i snitt per dag? Vad kan det bli? Säg att jag dricker sex gånger, vilket inte är liktydigt med sex koppar. Å nej. Mer med åtta-tio med tanke på muggstorlek.
Hm. Det lär bli några koppar det, räknat på gammaldags vis med gammaldags, små kafferepskoppar. 15 kanske. Och med tanke på att jag började dricka kaffe som fyraåring så lär det bli 105 koppar i veckan. Det betyder 5460 om året. Gånger 60.
Oj. 327 600!
Kan det stämma?
Nej, de första åren drack jag ju inte varje dag. Den dagliga dosen nådde ju inte dagens siffror förrän jag var i 20-årsåldern.
Jag har nog bara druckit 218 400 koppar. Plus en varje dag åren mellan 12 och 20. Och ett par i veckan mellan 4 och 12. Vad blir det?
Nej, jag orkar inte räkna.
Kan jag få tretår nu, tack?

Inga kommentarer: