fredag 29 april 2016

På trevlig lunch i Vadstena

Jag var i Vadstena i dag. Denna fina, gamla stad. Tyvärr hade jag inte tagit mig tillräckligt mycket tid för att vandra omkring. Men en kvart längs Vättern hann jag ändå med. Och jag njöt av varje steg, varje andetag. Vad gjorde jag då där? Man åker väl inte dit bara för att gå en kvart längs med stranden? Nej så klart inte. Jag var inbjuden av Rotary Vadstena kloster för att berätta om mina östgötska resor. De resor jag gjort som sommarreportage tillsammans med Correns fotografer. Det har ju blivit några resor med åren. Och faktiskt finns det fler än just de här som ingick i vanliga tidningen. Jag har ju gjort andra till sommarbilagor och annat. God lunch bjöds jag också på. Tack för maten. Ett särskilt tack riktar jag till Rolf Båvius som var den som bjöd in mig.

Inga kommentarer: