lördag 27 december 2008

MAI mötte aldrig Skeninge

Har precis läst ett mail från Åsa Andersson, ledare i Mjölby AI:s F 92/93-lag som vann Kentys flickcup genom att i finalen vinna med 3-0 mot Vimmerby.
Hon var besviken på att jag skrivit fel i min artikel där jag nämnt att Skeninge hade spelat oavgjort 1-1, och sen förlorat på straffar, mot MAI.
De möttes aldrig, i stället var det Vimmerby som Skeninge mötte i kvartsfinalen.
Jag ber om ursäkt för felet men fick faktiskt uppgiften från Skeningeledarna innan kvartsfinalen. Efteråt ringde jag på nytt och frågade hur det hade gått.
- Jo, det blev 1-1 och sen förlorade vi på straffar, berättade Skeningeledarna.
Men att det var mot Vimmerby sas aldrig och jag hade ju ingen anledning att fråga det, man hade ju sagt till mig tidigare att det var MAI man skulle möta.
Ack, ja.
Men, någon större skada var ju inte skedd i alla fall. Och MAI vann till slut. Fast det visste vi inte då och i tidningen fick ingen veta hur det hade gått. Även journalister slutar nämligen jobba någon gång och går hem, och kommer ingen information om hur det gått i cupen är det svårt även för kvällsredigeraren att få reda på hur det slutat.

Inga kommentarer: