lördag 2 januari 2010

Grattis, Robban

Bild: Jörgen Auer
Nu har jag bestämt mig. Resten av livet är utstakat. Varannan dag ska jag ta den vänstra vägen, varannan den högra. Vart de leder vet man aldrig. Kanske ingenstans, eller till Kina. För resten får det här varannandagstipset mig att tänka på Gesällvisan:
Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.
Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring.
Onsdag går jag ut och vankar.
Torsdag sitter jag i tankar.
Fredag gör jag vad jag vill.
Lördag stundar helgen till.
På tal om det så är det lördag i dag. Och Robert Gustavsson i Norrköping och Peking fyller 32. Skål och grattis säger jag till syskonbarnet som inte är gesäll, men som jobbar på Finnair i just Peking i Kina. Men han är född och uppvuxen i Sveriges Peking.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bugar, bockar och tackar för gratulationerna. Från ett -18 C kallt Helsingfors vill ja passa på att hälsa gott nytt 2010 till hela släkten. / Robban

Auer sa...

Grattis, som sagt,
och stort grattis måste jag förstås säga till din kära syster Sara som nedkom med en liten Selma just på din födelsedag, Robert.

Puss och kram, Sara