fredag 8 januari 2010

Kallt utan värmande bildspel

Bild: Jörgen Auer
Mellan 18 och 22 var det sagt. Och var 20:e minut. Som Linköpings kommuns bildspel skulle visas på Borggården. Och det har fungerat bra, påstås det. Tills jag och hundrafemtio till tänkte titta på fredagskvällen. Där stod vi i den kalla januarikvällen och väntade. Halv sju gick jag stelfrusen därifrån. Bildspelet lyste med sin frånvaro.
Bild: Jörgen Auer
Många var med rätta besvikna. Varför kunde det inte komma någon ansvarig och säga till att någonting hade hakat upp sig? En åskådare kom fram till mig och sa: jag måste nog revidera min uppfattning en smula. Jag har skrivit till Corren och berömt kommunen för bildspelet, men nu när jag bjudit in några vänner för att titta så blir det tydligen inget.
Dåligt!

Inga kommentarer: