fredag 1 januari 2010

Skön början på året

Bild: Jörgen Auer
Årets första promenad på årets första dag blev skön. I dubbel bemärkelse. Det var skönt att gå och är man bara rätt klädd så fryser man inte, även om det råkar vara ner mot tio grader kallt. Dessutom försökte solen bryta igenom molnbarriären och gjorde tavlan som målades upp ännu skönare än den var från början. Bilden är tagen från vägen mellan Veta kyrkby och Mantorptravet. Och eftersom jag själv gillar den så får det räcka med den. Den förtjänar en egen plats. Men jag återkommer med några promenadbilder till.
Reflektion - året har börjat skönt.

4 kommentarer:

Rebecka sa...

Vilken VACKER bild! Gott nytt år!
Puss!

Anonym sa...

Finfint
Stina

Anonym sa...

Gott Nytt År och lycka till med nya
fina promenadbilder önskar

Sprinterkungen på 100 meter
Cypern 1971 FN-bat.

Yngve Wass
wass2009@live.se

Auer sa...

Gott nytt år, alla ni tre som kommenterat. Rebecka känner jag väl - det är ju min dotter.
Anonyma Stina vet jag inte vem det är, men hälsar dig förstås ändå.
Och Yngve, jag önskar dig ett snabbt 2010. Nej, ett långsamt år så att du hinner njuta fullt ut av livet. Hoppas att du mår bra och har hälsan - men är man sprinterkung så gissar jag att du håller igång.