lördag 9 januari 2010

Tråkiga bilder - rolig läsning

Bild: Jörgen Auer
Vackra vinterbilder avlöser varandra som blinkningar, men nu börjar jag tröttna på sådana bilder. De är inte roliga i längden.
Bild: Jörgen Auer
Så vad ska man plåta då? Tja, jag hittade en ko. Eller är det en tjur? En kviga, kanske. Nötkreatur, hur som helst. I övrigt hittade jag ingenting. Bara vitt och snö överallt och blå himmel och grönvita träd. Hemma läste jag Expressen, och tittade på skidåkning i teve. Lukas Bauer vann, Daniel Rickardsson femma. Sen läste jag Corren. Skrattade förstås åt historien om busschauffören och bilisten som vägrade flytta på sig när de möttes i en kurva i Linköping. Så då stod de där i 20 minuter och stoppade all annan trafik. Jag backar inte, sa bussen. Inte jag heller, sa bilisten. Polis tillkallades och löste så småningom konflikten. Då hade bussresenärerna för länge sen lämnat bussen.
Visst är det roligt?

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Haha ja det var roligt! Tänk vad man missar när man inte får tidningen!

Den 21 smäller det, visste du det? 20:30 i Rappestads ridhus ;)

Auer sa...

Vad då smäller!
Berätta! Ska jag vara med?

Charlotte sa...

Ja det är klart! Nybörjarkurs startar nästa torsdag, tyvärr hinner jag ingen privatlektion innan jag åker, men du är i goda händer ändå :)

Välkommen!