fredag 15 januari 2010

Sopa framför egen dörr

Bild: Jörgen Auer
Nog för att jag hört uttrycket sopa framför egen dörr, men jag har aldrig sett det på den här nivån! Förrän för en halvtimme sedan på före detta Vattenfalls (och Polisens) gamla lokaler i centrala Linköping. Bild: Jörgen Auer
För visst är det en dörr där uppe, och visst finns det snö. Men såväl Lasse Åbom som jag fick ont i magen när vi såg de båda bestigarna arbeta utan säkerhetslinor eller rep. Jag blev till och med svettig, men så är jag också lite mer höjdrädd än Lasse. För ett par år sedan skottade jag taket hemma i Mantorp, band fast mig i skorstenen och höll på att aldrig ta mig loss. Fick kränga av mig jackan för att få av mig linan. Och det taket är bara fem meter högt. Om ens det.
För övrigt sopade de här killarna nog inte framför egen dörr.

Inga kommentarer: